Lijekovi i suplementi Sponzorirano

Balans vode i soli tokom posta

Mjesec ramazanskog posta  je deveti mjesec islamskog kalendara, koji nekad ima 29, a nekad 30 dana. U  arapskom jeziku korijen riječi “ramazan” je “ramz” što znači “gorjeti”.  Za nekoga čiji su tabani izgorjeli na vrelom pustinjskom pjesku kaže se “ramaz.Iz ovog proizilazi da je mjesec posta ,mjesec sagorijevanja i čišćenja kako tijela i duha.

U islamskom postu je specifičnost apsolutno ustezanje od hrane i vode u određenom periodu dana. Takav način posta pozitivno djeluje na probavni sistem, a preko njega i na ostale sisteme. Probavni sistem se odmara veći dio dana, što omogućava organizmu da izbaci toksine koji se nakupljaju u toku godine. Post značajno potiče mršavljenje, jer vrlo brzo dovodi naše tijelo u stanje ketoze, tj. gubitka masnih stanica iz rezervi masnoće. Poznato je da prevelika količina uskladištene masnoće oko organa, kao što su jetra i bubrezi, ometaju njihov normalan rad. Tako su tri nezavisne studije urađene na tri različita instituta – prva na John Hopkins University School of Medicine, Velika Britanija (2006.), druga na Medicinskom fakultetu u Bostonu, SAD (2008.) i treća na Medicinskom fakultetu u Brazilu (2013.) – dokazale da post, za razliku od svih dijeta, dovodi do najznačajnijeg poticanja metabolizma i gubljenja masnoće kod ljudi.

Cjelodnevni post može biti veoma teško iskustvo za ljude koji žive u određenim dijelovima svijeta. Približno se posti između 12 i 19 sati. Po islamu, treba jednu trećinu stomaka napuniti hranom, jednu vodom, a jedna trećina da bude zrak. Da bi se to postiglo, onda valja znati kako se sjedi. Ako se sjedi za stolom, onda je teže osjetiti tu mjeru. Treba se vratiti tradiciji i nekim pravilima, pogotovo kada je u pitanju jutarnje konzumiranje hrane kao I vode. Svaki zdravi organizam po svom prirodnom mehanizmu sitosti zna koje su to količine vode koje može unijeti. Često i pored toga  se iskusi neuobičajeni umor i dehidracija. Stručnjaci savjetuju da se pije što više vode tokom iftara (obroka nakon posta) i sehura (obroka pred post). 

Naš narod najčešće pije malo vode u takvim situacijama.U cilju potpunog ispiranja probavnog sistema sa nataloženim i neprobavljenim ostacima hrane, može se slobodno popiti malo više vode, puna čaša ili više ali bez pretjerivanja. Istovremeno treba ugasiti žeđ, što ljudski organizam lako prepozna, čak i prirodnim mehanizmom odbrojavanja gutljaja u ždrijelu i jednjaku. Kad se ne održavaju optimalne razine hidratacije, kao što je na primjer nakon posta, voda sama po sebi nije uvijek dovoljna tj. nije najbolji način hidriranja. To je zato što optimalna hidratacija uključuje elektrolite i soli, a naša tijela trebaju ih nadopuniti da bi efikasno apsorbirala vodu, dakle najbolje se hidrirati s vodom koja je pomiješana sa oralnim rehidracijskim solima koje sadrže glukozu i ostale elektrolite. Primjena tečnosti u svrhu prevencije dehidracije  i primjena tečnosti u terapiji lake, umjerene dehidracije naziva se ORALNA REHIDRACIONA TERAPIJA. RT je najefikasniji način za prevenciju smrtnog ishoda usljed dehidracije.Terapija oralnom rehidracijskom otopinom soli smatra se čudom savremene medicine.

Oralnu rehidracijsku otopinu soli često u praksi zovemo ORS.

Kada se neko od vas iftari, neka se iftari hurmama, a ako ih nema, neka se, onda, iftari vodom, jer je ona čista!

HADIS

Zašto Alvogen ORS?

  • Alvogen O.R.S. Efervescentne (šumeće) tablete su potpuno u skladu sa preporukama WHO u pogledu rastvora koji sadrži manje soli i šećera, tzv. rastvor male osmolarnosti.
  • Lako se primjenjuje, dvije efervete se rastvaraju u čaši vode. Vodu nije potrebno prethodno prokuhavati.
  • Alvogen O.R.S. mogu koristiti odrasli i djeca svih uzrasta uključujući i onu najmlađu.
  • Posjeduje osvežavajući okus limuna koji ga odvaja od ostalih rehidracijskih preparata.

Upravo je to  ono što je prijeko potrebno  svakom postaču nakon cjelodnevnog posta. Napitak koji se brzo priprema, osvježi i  u potpunosti  hidrira organizam. Pored ORSa, kao ključnog faktora u rješavanju dehidracije, izbalansirana prehrana sa manjim udjelom soli, šećera, masti ali ipak sa dosta voća i povrća je isto jako bitna. Kao zaključak nameće se potreba za uspostavljanjem ravnoteže sa ciljem jednostavnijeg, učinkovitijeg i nadasve zdravijeg pristupa obavljanja posta. 

Autor: Lejla dr. Pleho   

Članak sponzorira farmaceutska kuća: 

OCIJENITE OVAJ ČLANAK:
Sending
User Review
5 (1 vote)